Tuesday, September 10, 2013

Ampunkan tuanku, Patik


Merujuk kepada tajuk di atas, adalah satu peristiwa dimana aku melakonkan watak hang tuah, aku tersasul mase ini, berdekah2 satu dewan semasa rehearsel , aku merasa amat kemaluan di situ, namum ku cuba meng"cool"kan diri (cover la). malu aku itu. takpa percubaan.


atas tuh mukaddimah je, yang ni baru betul aku nak tulis apa yang terbenak di dalam jiwa raga otak aku ni, aku amat lemah dalam penulisan, harap korang paham dengan apa yang aku ingin sampaikan, aku pakai bahasa seharian untuk menyampaikan cerita- cerita  aku dengan PADU. agar ia terkesan kepada semua pembaca... (cam gempak. puih)

Dalam post kali ni aku nak menceritakan penglibatan aku di dalam MHS ini. Ini MHS kedua aku dalam unit yang sama iaitu Tugas - Tugas Khas. Terima Kasih Faiz dan Cristine kerana memberi kepercayaan kepada orang tua ini untuk turut sama menjadi keluarga korang. aku sangat hargai.. MHS 2013/2014 kali ini adalah kali terakhir yang aku sertai.

TTK 2011/2012

TTK 2013/2014

Untuk unit TTK aku dan syafika mengerakkan kerja awal iaitu membina rekabentuk-rekabentuk banner bunting segala bagai itu.  boleh tgk di post bulan lepas. tapi rekabentuk kami tidak mendapat tempat di hati juri2 pro2 dan pihak atasan. mereka memilih rekabentuk lama juga.

aku tidak kenal siapa pun yang ada di dalam unit aku. aku kenal ammar, dan faiz saja, yang lain aku tak pernah kenal. syafika pon aku tak kenal. aku stalker sorang2 yang ade lam unit tuh (hahaha kantoi). hasil dari scan yang pertama. mereka cool, hehehehehhehe.

lupe aku nak cakap ketua aku Faiz rahmat dan penolongnya Cristine. wajah2 yang muda berbanding aku yang semakin veteren ni. ngeh. skali dak2 fakulti aku da dieorang. Ok aku senior mereka. tapi dalam kerja mereka ketua. mesti kena hormati ketua tau. bile kita hormat orang, orang akan hormat kita juga tau.

ok.. tibanya aku di parit raja hari isnin. aku pergi umah terbuka. aku pon takkenal. orang ajak aku pergi la.. umah puteri katenye. maka makanlah aku dengan pelahap sakanya kat situ, malam tuh pulak aku bufday gurl . kak ikin (akak la kan . hahaha)  lalu terjadi la peperangan tepung dan telur kat situ. aku ,apuz kiki gerak awal, takut jiran marah..



pada keseokannya aku terlibat dengan tot untuk pembantu mhs. pelbagai aktiviti dijalan kan semasa tot berlangsung. cam biase la tepuk2 tuh. aku demam sehari. sian aku. dan yang paling memberi kesan pada aku ialah mencari sesuap nasi. di mana kami di arahkan untuk mencari wang sebanyak rm 200 untuk menyelesaikan tugasan tersebut. alhamdulillah kami berjaya selesaikan juga.





kumpulan 7

.dalam tot baru lah aku kenal. bertentang mata dengan semua ahli -ahli unit tugas- tugas khas. jumpe pertama kali kami pergi tengok citer the conjuring... dah macam lam stadium la bha. menjerit bak hesteria bila bola masuk gol. cam tuh la lam panggung dak2 ni jerit.. aku pon takut gak tgk citer antu2 ni.  
aktiviti seumpama ini perlu kerap di lakukan untuk mengeratkan hubungan kami semua sebelum  mhs berlangsung. dari situ aku mula kena

tiba minggu MHS berlangsung.. kami di tugaskan untuk mengambil gambar2 nostalgia di tempat2 yang di tetapkan aku ngan ammar di tsn.. krik krik. je kat tsn.. tapi kami jalankan tugas juga.

hari kedua hari pendaftaran semua pelajar di uthm. aku dam team lain menyusun dan mengaihkan baju,tentatif dan pen kepada pelajar yang baru masuk itu.

pastu ape erk .. aku lupe dah ape yang aku wat .. hahahahahaha.. so nak citer ape erk.  tgk gambo la best kan.

kami ada bilik gerakan kami yang berkongsi dengan unit protokol dan sukan dan kebudayaan. aku pon ada yang tak kenal muka2 baru. heeee..

tiap2 hari lepas abis wat kerja kami akan mengedit untuk membuat montaj pelajar pada hari itu, pabila tiba waktu bosan, kami mengisi masa lapang yang tak brape lapang dengan berkaraoke. hehehe. part ni best..
bukan main seronok berkaroke kan. aku pon turut menyumbangkan suara yang lunak merdu ni juga. satu lagu jela.. tak le banyak2. ntah berapa jam kami berkaroke... perasaan yang sungguh seronok tanpa pedulikan orang laen. banyak syok ma.. tiba la petang tuh kami di tegur oleh mama2 kami yang cantik lagi garang tau.. anak2 mula menundukkan muke seposen dengan perasaan bersalah termasuk aku (aku tunduk malu2).. mendengar setiap leteran mama dengan bertali arus.. MAAFkan KAMI MAMA2. kami janji tak wat lagi.. sifat keibuan terserlah, mengajar anak2 supaya fokus dengan gimik yang akan merunsingkan beberapa hari lagi.. sejak dari itu anak2 termasuk aku menjadi kembali fokus dengan tugasan yang di berikan.. mama2 masih keciwa dengan anak2 yang degil cam kami.. maafkan kami mama. tapi mama garang... sob. sob.. sob.. isk..isk. bukan garang. tapi tegas la anak2.  :) ... 

setelah gebak gebuk.. debis debus bagai apa suma. meeting gimik lak.. pelbagai idea yang di lontarkan. cam movie pon hado tau.. peh.. tinggi fantasi dieorang.. tersangat kreatif.. masing2 melontarkan idea sampai tinggi2.. tapi segala keputusan  di tangan mama,papa, mama angkat dan papa angkat kami. setelah dipersetujui idea 4 pahlawan yang mewakili setiap anugerah.  aku dan semua crew ttk dan sukan bergegas ke studio untuk mengambil baju... ade orang dalam mudah je masuk ka. trime kasih syafik.. pada masa itu aku tiz zaqyah dengan ayun pergi ke galeri kami di parit raja untuk mengambil busana melayu dan keris. sempat juga membuat penerangan tentang barangan yang ada situ..  banyak lagi yang kami ingin ceritakan tetapi dek kekangan masa aku gerak awal untuk record gimik itu.  maaf ya tiz ngan ayun ada masa insyallah awie bawa lagi ya.







aku ,epul, muzaffar,ammar , yan dan fazz pon menyiapkan diri untuk di shooting di perkarangan atas bangunan fkaas. tasik g3 serta di tanah lapang blakang libary.. 

bersama mama

bodyguard mama.. brani la sentuh.. hee

yasmin, fifie, ha , syafika, wani.. mereka sume memang cantik ( puji lebih) hahaha

pelakon bersama director epul a.k.a bobo

epic yang ni dgn ha

ini awek aku... hehehehe (vivian) yang paling cantik ,comey, di uthm :P


orang2 kuat ttk dan sukan

papa mama, mama angkat ngan papa angkat..
(tersenyum lebar bagaikan malam pertama)
yeyeye dapat adik baru. hahaha




pada MHS kali ini banyak yang aku dapat belajar, dapat kawan baru, adik2,akak2 abang2 yang baru. hehe
aku dapat rasakan kami berjaya mengarungi mhs pada kali ini dengan berjaya dan padu. trime kasih kerana menghadirkan aku perasaan yang baru. trime kasih faiz, cristine, amar, epul, jan , faizul, muzaffar, abg kacak, syafika, fifie, wanie, haa, jasmin, fatin,  faizul, upin ipin, naqibah, ardika. lina, syafik , wawa, yun, fazz dan rakan2 yang lain. .di harap team yang kita bina ini akan slalu bersama. insyallah.


sronok bekerje dengan kamu orang. kekalkan momentum ini.. insyallah 



PADU!!!





terima kasih kepada kawan2  FL,Apuz,Sofie,Hannan, Farhana, Kiki
Tahniah kamu semua kerana berjaya Pada MHS kali ini..




No comments:

Post a Comment

http://bit.ly/17xmDgK