Thursday, May 5, 2011

Kelab Single UTHM [ Unofficial ]

aku nak ngarut pasal ape erk. haha.. pasal kelab aku la Kelab Single UTHM [ Unofficial ] 
kelab ni boleh dikatakan agak aktif la jugak . aktif camne? ade la aktiviti yang kami wat . beriadah di petang hari. makan malam bersama. sarapan bersama . keluar bersama . banyak juga lah .

mula mula aku masuk kelab ini rase cam x de funtion kot. aku just masuk. kelab ni awal bulan 3 cam tuh lah.. bile first meeting ngan dak2 kelab. aku berjumpe ngan kiki, adza, nenek, atok , jam  and madi. mereka agak peramah. iya. aku suka berkawan dengan mereka.. meski pon mereka lebih muda dari aku yang tue beberapa tahun dari mereka. tapi mereka mudah mesra.. yelah. aku pon mude lagi kot. hue hue.. tapi tuh la skang umur dah x penting bila dah kealam dewasa ni. semuanya sama. yg membezakan kita. amalan dan ilmu saja.. yang penting kena lah hormat satu sama lain, itu lah yang paling penting. hormat ni bukan kata yang muda perlu hormat dahulu. tak kira sapa yang mula dahulu yang penting ukhwah yang terjalin di mulakan dengan rasa hormat menghormati.

hormat ni bukan seperti pergi menyembah atau apa. tapi. melalui perlakuan seseorang dengan rasa hormat. wah.. alangkan nikmatnya kalau kamu tahu rasa hormat menghormati macam mana. pandang dengan hormat, cakap dengan hormat. bergurau dengan hormat.. hehe macam mana tuh.. ntah la.. tapi. yang penting jangan menjatuhkan maruah orang. nak membahan pon.  kene la dengan tempatnya.  tapi iya lah masing punya cara untuk bermesra/mengenal satu sama lainkan. so kena lah kenal dahulu kawan2 kita seperti mana. jangan melenting dahulu or terus nak menilai yang buruk pasal orang yang baru kita kenal tuh. kerana masing2 punyai pael masing2.kerana masing - masing daripada suasana kehidupan yang bebeza. tapi bila dah jadi kawan tuh. kite perlu lah memberi nasihat jikalau kawan kita membuat silap. bukannye "alah die dah besar pandai2 sendiri lah" , "buang mase je aku nak nasihat die, bukan dapat ape2 pon", . kalu kawan kamu itu wat kesalahan. tegurlah dengan elok. insyallah dia akan berfikir juga. yelah ape yang kita buat itu tidak semestinya betul. kadang - kadang kita pun tak sedar yang kita ni wat silap. tarmasuk lah saya ini.

   ok berbalik kepada kelab tadik. ape yang aku boleh tengok dari kelab tu. semakin hari semakin berkurang ahlinya. kerana ahli tertinggi sedang melakukan tapisan kepada mereka yang sudah ada pasangan ataupon yang tidak aktif. aktif yang dimaksudkan di sini adalah seperti tidak pernah menghhadiri aktiviti yang di jalankan kelab, tidak pernah munculkan diri di dalam group di fb , mungkin sebilangan tidak mahu menonjol di dalam aktiviti . tapi sekiranya semua ahli terlibat sama insyallah . akan banyak lagi aktiviti akan di buat.

Diucapkan syabas kepada mereka yang telah menghidupkan kelab ini. di harap kelab ini mendapat sambutan dengan lebih ramai lagi. selamat maju jaya diucapkan .  hueheuheuheuehu ( dah macam Yb berucap lak.. hoho)

No comments:

Post a Comment

http://bit.ly/17xmDgK